dinsdag 4 augustus 2009

Er zijn veel fotografen die zich bezighouden met onderwerpen die gaan over de mens en zijn woonomgeving.

Deze foto maakte ik in 2006 in de Amersfoortse wijk Vathorst. Ik vond het zo oerhollands: het sappige groene weiland, het boerenhek een beetje scheefgezakt, uitzicht op bebouwing in de verte, een mooie wolkenlucht.

De nieuwe woonwijk rolt als een tapijt uit over het landschap. Grachtenhuisjes aan nieuw gegraven sloten.

De foto heb ik met pijn in het hart gemaakt, want het verdwijnen van weilanden en boerenhekken vind ik moeilijk te accepteren. Ik sta zo af en toe stil bij het feit dat 40 jaar geleden op de plek waar ik nu woon ook een weiland was; het hoorde bij de boerderij "Rozendaal".

1 opmerking:

  1. http://lamarchadelcamionero.blogspot.com/2009/08/en-el-matadero-con-tito.html

    BeantwoordenVerwijderen